Mama ei de brânză! Cum să îți pui poftele în cui.

Una dintre cele mai mari plăceri ale vieții

Dacă ar trebui să aleg un aliment la care am renunțat cel mai greu, aș spune fără sa clipesc – la BRÂNZĂ! Brânză cu roșii, brânză cu ciocolată, brânză cu ceapă, brânză cu nucă, brânză cu ciorbă, brânză cu pepene, brânză cu struguri, brânză cu biscuiți. Obișnuiam să mănânc brânză cu orice, chiar și brânză cu brânză.

different-types-cheese.jpg

După studii aprofundate, am înțeles numeroasele motive pentru care trebuie să încetez să consum lactate. Dar nu ne luptăm, oare, cel mai des, cu pofte pe care ni le satisfacem, în ciuda faptului că suntem conștienți de efectele negative pe care acestea le au asupra corpului nostru? Câți fumători cunoaștem care suferă de astm și nu renunță la viciul ucigaș? Sau câte persoane consumă cafea, deși au probleme cu inima?

Soluția magică

Se spune că suma viciilor este constantă. Șiretlicul este să păcălim corpul și mintea astfel încât să primească ceva mai bun în schimb. Cel mai recomandat mod pentru a renunța la un viciu este să-i găsim un înlocuitor care să ne aducă satisfacție dar să nu ne facă rău. Un viciu nu va pleca de la sine dacă nu căutam să îl transformăm într-un obicei benefic. Spre exemplu, o persoană care renunță la fumat va avea tendința să mănânce mai mult pentru a satisface ”golul” și pentru a umple timpul rămas liber. Soluția este găsirea unui hobby sau a altor activități care să ne țină mintea și timpul ocupate, oferind în schimb, beneficii.

junk-food-temptation-shutterstock_202069882

Foarte valabil este acest principiu și în cazul alimentelor nocive pe care dorim să nu le mai consumăm. De exemplu, dacă încercăm scoatem din alimentație carnea,  însăși cuvântul ”a renunța” va avea grijă să ne îndrume spre eșec. A renunța la ceva provoacă sentimentul de privare. O minte care știe că i se ia ceva poate face față provocării doar pe termen scurt. Finalul unei astfel de abordări va fi 100% un eșec care se va solda în cele mai multe cazuri cu un episod necontrolat de supraalimentare cu ”fructul oprit”. În același timp, pe plan emoțional, frustrarea va avea grijă să ne scadă stima de sine, convingându-ne că nu suntem în stare să trecem de o astfel de provocare.

Așadar, soluția magică este simplă: servește-te cu altceva care să semene la gust și textură cu produsul pe care dorești să-l elimini. Gusturile și poftele pot fi educate. Se găsesc în comerț game nelimitate cu produse vegetale care să înlocuiască laptele, carnea, brânzeturile și nu numai. A mânca sănătos atunci când ai atâtea variante în jur este doar o simplă alegere. Cu timpul, vei obține o satisfacție mult mai mare din obiceiurile noi create. Pur și simplu, vei ajunge să poftești la alimente sănătoase și te vei simți mult mai bine atât fizic, cât și psihic.

elibera.JPG

Bătăliile mici câștigate cu noi înșine sunt cele care clădesc baza solidă a încrederii în sine. Îndrăznește să ai succes!

Rețetă delicioasă 2 în 1

În cazul meu, pofta de brânză și-a găsit alinarea într-o formulă vegetală pe bază de caju sau migdale. Procedeul este destul de simplu și are ca rezultat atât brânza cât și laptele vegetal. Cine încearcă rețeta o dată, cu siguranță, va dori să repete experiența pentru că produsele obținute sunt absolut delicioase și se pot consuma în diverse variante.

classic-cashew-cheese-3-ways-main-660x440.jpg

Din ce?

  • Caju sau migdale
  • Sare
  • Lămâie
  • Opțional: verdețuri, condimente, stafide, îndulcitori, ulei de măsline

Cu ce?

  • Blender
  • Strecurătoare
  • Tifon

Cum?

Punem migdalele sau nucile de caju la înmuiat în apă peste noapte. Apa trebuie să aibă de trei ori volumul nucilor folosite. Odată înmuiate, putem să decojim migdalele pentru a obține un produs complet alb. Conținutul se mărunțește în blender cu tot cu apa în care s-au înmuiat. Rezultatul obținut se strecoară, iar lichidul scurs este laptele vegetal. Acestuia i se poate adăuga miere, sirop de agave sau sirop de arțar ca îndulcitor și se poate consuma ca băutură sau se poate folosi la cereale, orez, prăjituri și nu numai.

13925143_10157127524435276_7778083554045430352_n copy

Miezul rămas se sărează, se adaugă zeamă de lămâie, se stoarce bine cu ajutorul tifonului și se mai lasă la scurs. Perioada de scurs diferă în funcție de rigiditatea brânzei pe care dorim să o obținem. Gălușca modelată într-o formă care ne place se pune la frigider pentru a se întări sau putem să o consumăm în textură fărâmicioasă sau cremoasă dacă îi adăugăm ulei de măsline. Ca variații, brânza poate fi aromată cu diverse condimente, ierburi sau semințe. Putem adăuga stafide și îndulcitori dacă dorim să obținem un desert.

cheesecake1 copy

Poftă bună!

b66ad62d716b4b23b0bbed1d5f04803b (1) copy.jpg

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s