1. Începutul. Motivația și primii pași.

Încercând să scap de niște kilograme în plus în vara lui 2013, începusem, din proprie inițiativă, să înlocuiesc cu fructe și legume mâncarea tradițională. Astfel am ajuns să mă întreb: Este posibil să trăiești doar cu mâncare crudă? Câte fructe sunt prea multe dacă vrei să scazi în greutate? Îți asigură acestea cantitățile necesare de vitamine și minerale?

Motoarele de căutare mi-au făcut cunoștință mai întâi cu stilul de alimentație raw vegan și fructarian. Am aflat că sunt oameni care fac asta de zeci de ani. Am citit poveștile persoanelor care au ajuns pe aceste căi în urma unor diagnostice înfricoșătoare, care i-au făcut să își schimbe radical viața, salvându-se printr-o alimentație sănătoasă.

Departe de mine, însă, problemele de sănătate. Eram preocupată de aspectele fizice care păreau să se răsfrângă într-un mod depresiv asupra stării mele. Nu aveam nevoie de altă motivație, așa că, mi-am propus să urmez calea alimentelor crude, dar fără a renunța la carne și brânzeturi. Pe acestea din urmă, le consumam în stare crudă (pește afumat, marinat, prosciutto crudo, ouă crude etc.)

Studii specializate despre avantajele alimentației crude se pot găsi destule, așa că nu voi intra în detalii. Eu am înțeles doar că enzimele se vor digera mult mai bine dacă nu sunt supuse temperaturii de 48 °C și că organismul meu va beneficia de nutrientele alimentelor într-o proporție mult mai mare. Toate acestea urmând să ducă la scăderea în greutate și la creșterea nivelului de energie, deoarece aparatul digestiv nu va mai consuma atâta energie macerând alimente grele.

Ca orice om dornic de schimbare, m-am ancorat direct în alimentația crudă (raw), încântându-mi simțurile cu diverse rețete delicioase. După căteva săptămâni am început, însă, să iau în greutate. Acest pas înapoi m-a readus în fața calculatorului, încercând să înțeleg de ce nu funționează planul propus. Atunci am înțeles că excesul de semințe, fructe uscate, miere de albini și alte produse crude bogate în calorii, oricât ar fi de sănătoase, pot fi dușmanii unei siluete de vis. Dar nu m-am lăsat, am căutat mai departe și am aflat despre stilul fructarian.

După ce am studiat și m-am convins că, deși pare extrem, nu este deficitar în nutrienți și vitamine, am decis să-l încerc. Este vorba despre consumul exclusiv de fructe, legume și verdețuri (roșiile, castraveții, avocado, dovleceii, ardeii și tot ce are semințe în interior intră, teoretic, în categoria fructelor.)

Încet, încet, drumul spre o alimentație mai sănătoasă începu să prindă contur, traseul devenind din ce în ce mai potrivit pentru mine. Consumam doar fructe și verdețuri, mă simțeam excelent, iar beneficiile nu ezitau să apară. Totuși, cam o dată la două săptămâni reveneam la stilul alimentar tradițional. Ceea ce mă trăgea înapoi era dorul de anumite gusturi. Atașamentul emoțional poate fi o barieră destul de greu de depășit.

Perioadele alternante de alimentație fructariană și tradițională se modificau în favoarea sănătății mele, totuși. De fiecare dată când reveneam la mâncarea gătită, redescopeream dezavantajele și îmi doream să rămân pe ”calea cea bună”. De aceea, nu mi-am pierdut niciodată speranța că voi reuși să adopt 100% stilul alimentar propus.

Despre beneficiile și schimbările organismului în relație cu alimentația de tip fructarian, vă voi povesti în următoarea postare.

 

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s